1503 A.D. - The New World Oyunu

Anno 1503 , oyuncularla dolu bir gemiyi kontrol eden ve yerleşmek için bir aday arayan malzeme ile başlar. Uygun bir yer bulduktan sonra şehir inşası başlar. Kaynaklar yiyecek ve giyecek olarak başlar, ancak daha karmaşık ve farklı mallara doğru ilerler. Sonunda vatandaşlar Aristokrat olurlar ve en az on farklı mal ve büyük bir kiliseye veya hamama erişim gibi sayısız hizmete ihtiyaç duyarlar. Oyun, bir insan oyuncu ve üç bilgisayar AI oyuncusu etrafında inşa edilmiştir. Anno 1602'de olduğu gibi , AI ilerleyicidir, yani insan oyuncu ile birlikte ilerler. AI ayrıca oyuncunun oyun başlamadan önce özelleştirdiği ayarlanabilir kişiliklere sahiptir. Her farklı oyuncu, insan veya bilgisayar, bir renkle temsil edilir.

Ekonomi 

Anno 1503'teki ekonomi, sömürgeci vatandaşlara farklı mallar sağlamak üzerine kuruludur. Ucuz ürünlerin yaratılmasıyla başlar ve oyun boyunca medeniyet seviyelerinde ilerleyerek daha gelişmiş ürünlere yol açar. Oyun farklı medeniyet seviyeleri (öncü, yerleşimci, vatandaş, tüccar, aristokrat) üzerine inşa edildiğinden, birbirini takip eden her medeniyet seviyesi daha fazla mal ve daha fazla beceri ve incelik dengesi gerektirir.

Teknoloji 

Anno 1503'teki teknoloji öncü düzeyde başlar. Vatandaşlara yiyecek, giyecek ve alkol gibi temel malları verdikten sonra, ikinci uygarlık seviyesi olan yerleşimcilere dönüşürler. İkinci seviye, oyuncunun yerleşimcilerinin daha gelişmiş binalar inşa etmesine izin verir; ancak yerleşimciler de hayatta kalmak için daha fazla mal gerektirir. Oyundaki binaların mutlaka oyuncu için belirli bir işlevi yoktur, ancak oyundaki yerleşimciler için zımni veya etkili bir işlevi vardır. Bina yetenekleri genişleme ile güçlendirilir, bu da daha büyük popülasyonların daha etkili bina güçlerine sahip olduğu anlamına gelir.

Bu oyunda askeri operasyonlar Anno 1602'dekinden daha karmaşık . Anno 1602'nin aksine, oyunda yediden fazla farklı tipte ünite var. Bu nedenle, savaşlar sırasında, farklı birimlerin konuşlandırılması bir savaşı kazanmak için kilit bir strateji haline geldiğinden oyun deneyimi daha yoğun hale gelir.

Oyundaki binalar da Anno 1602'den daha kapsamlı . Bunun başlıca nedeni, oyun alanının ve adaların 1602'dekinden çok daha büyük olmasıdır . Böylece çok daha fazla plantasyona ve çeşitli çiftlik evlerine sahip olmayı mümkün kılmaktadır. Önceki oyunda yer alan evlerin ve çiftliklerin yanı sıra, bu oyunda mücevherler, ipek, balina yağı, lamba yağı, şifalı otlar, şerbetçiotu, şarap, çivit, kömür, deri, deri ve tuz için çok daha kapsamlı çiftlikler var ve oyun oynamayı artırıyor zorluk. Bina ve ev grafikleri önceki oyuna göre geliştirildi.

KAYNAK